Oferta prostudencka
W STRONĘ SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
- społeczność studencka współodpowiedzialna i współdecydująca o rozwoju Uczelni – cykliczne kolegia rektorskie/dziekańskie z udziałem przedstawicieli studentów i doktorantów
- utworzenie Students Front Office przy Prorektorze ds. studenckich celem wsparcia studentów i doktorantów, także ED, we wszelkich sprawach organizacyjnych oraz administracyjnych, włączając inicjatywy naukowe i dydaktyczne
- utworzenie pierwszego partycypacyjnego Budżetu Obywatelskiego na projekty studenckie
- powołanie Fundacji GUMed wspierającej także potrzeby studentów
- Centrum Wsparcia Psychologicznego
- wsparcie rozwoju także pozazawodowego i kontynuacji pozanaukowych zainteresowań
- przyjazny powrót z Erasmusa – zaliczenie ECTS, wolny tydzień na odrabianie zajęć
- więcej środków na aktywności integracyjne studentów (USS)
- zwiększenie środków na działalność Studenckiego Towarzystwa Naukowego, Studenckich Kół Naukowych i innych organizacji studenckich
- wsparcie procesu adaptacji studentów I roku
- wakacyjny obóz studencki – dwutygodniowy obóz połączony z praktyką studencką, służący integracji środowiska akademickiego i planowania dalszej kariery
- tygodniowy obóz innowacji studenckich, poprzedzony warsztatami z innowacji
DYDAKTYKA PRZYSZŁOŚCI
- projekt mentorski: mentor – student, 12 miesięcy, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, wsparcie kariery studenta
- Young Scientist Program skierowany do młodych naukowców (też studentów), rozwijający umiejętności badawcze oraz wspierający innowacyjne projekty
- oswajanie lęku przed porażką i nauka wyciągania wniosków z błędów – spotkania „Żegnaj porażko”
- zwiększenie dostępnych miejsc dla asystentów lekarza/innych
- stworzenie miejsc dla asystentów dydaktycznych
- wykorzystanie potencjału interdyscyplinarności międzywydziałowej – zajęcia międzywydziałowe i fakultety dla różnych kierunków/zajęcia w ramach FarU
- zwiększenie liczby interdyscyplinarnych zajęć klinicznych i kliniczno-przedklinicznych, z możliwością tworzenia modułów
- lifelong learning – szerzenie idei uczenia przez całe życie; ambitna postawa i chęć samodoskonalenia
- lepsze przygotowanie do LEK/LDEK (dofinansowanie kursów); zajęcia przygotowujące do egzaminów (opracowywanie pytań; sprawdzanie wiedzy na zajęciach; poprawa pozycji w rankingu CEM)
- cyfryzacja rozwiązań dydaktycznych, włączając m.in. unowocześnienie środowiska nauczania poprzez wprowadzenie zunifikowanej platformy studenta
- poprawa pomocy dydaktycznych (skrypty, książki, virtual reality)
- uklinicznienie kierunków na Wydziale Farmaceutycznym
- rozbudowa programu zajęć aptecznych w Aptece Szkoleniowej
- wdrożenie stanowiska asystenta farmaceuty dla studentów WF (UCK, GUMed)
NAUKA – SIĘGAJMY WYŻEJ I WYŻEJ
- strategia silnej współpracy międzynarodowej poprzez ułatwienie wymiany kadr, w tym studentów i doktorantów
- zapewnienie wolności naukowej oraz poszanowania realnego udziału studentów w projektach naukowych, włączając wsparcie w prowadzeniu badań klinicznych
- podniesienie internacjonalizacji szkoły doktorskiej
- promowanie udziału studentów w projektach grantowych na pierwsze zespoły badawcze finansowane przez GUMed
- kampania informacyjna dla studentów i doktorantów na temat jak publikować i gdzie (Q1, D1, IF)
- wsparcie studentów w postaci Programów Grantowych IDUB, celem rozwoju naukowego i kompetencji pozazawodowych
KAMPUS TĘTNIĄCY ŻYCIEM
- konieczność rozbudowy infrastruktury socjalnej
- punkty gastronomiczne – stołówka, miejsca do podgrzania posiłku, przygotowania kawy i herbaty
- rozbudowa bazy szatniowej (CMN, CMI)
- nowe miejsca odpoczynku, m.in. na terenie CBM
- reaktywacja Klubu Medyk, aktywizacja życia towarzyskiego
- remont DS2, staranie się o fundusze na modernizację akademików
- poprawa infrastruktury dla studentów z niepełnosprawnością
- bardziej dostępne i lepiej wykorzystane Centrum Sportu
- dostępna Biblioteka – wydłużenie godzin otwarcia
- propagowanie działań na rzecz zrównoważonej mobilności.