Zgodnie z ustalonym harmonogramem zebrania przedwyborcze zaplanowano w dniach od 2 do 19 kwietnia br.
Data | Godzina | Odbiorcy | Forma spotkania |
9.04.2024 r. | 16:00-18:00 | Debata zorganizowana przez studentów i doktorantów | AGN, aula im. prof. O. Narkiewicza |
15.04.2024 r. | 15:15-17:15 | Wydział Nauk o Zdrowiu | AGN, aula im. prof. O. Narkiewicza |
15.04.2024 r. | 18:00-20:00 | Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed | AGN, aula im. prof. O. Narkiewicza |
16.04.2024 r. | 12:30-14:30 | Administracja | sala wykładowa im. prof. Ludwika Rydygiera |
16.04.2024 r. | 15:15-17:15 | Wydział Lekarski | CMI, aula im. prof. O. Narkiewicza |
19.04.2024 r. | 14:00-16:00 | Wydział Farmaceutyczny | jedna z sal wykładowych na ul. Hallera |
Szanowni Państwo,
z uwagi na ograniczenia czasowe, podczas spotkania zorganizowanego 16 kwietnia br. nie udało się poruszyć wszystkich istotnych dla Państwa kwestii. Nie chcę, aby pozostały one bez odpowiedzi i zgodnie z ustaleniami, publikuje je na stronie wyborczej. W przypadku dodatkowych pytań, zachęcam do kontaktu.
Z wyrazami szacunku
Edyta Szurowska
Określenie ścieżek kariery i transparentna polityka kadrowo-płacowa to jedne z moich priorytetowych inicjatyw w obszarze organizacji pracy i sprawnego zarządzania Uczelnią. Już to podkreśliłam podczas debaty, ale raz jeszcze pragnę powtórzyć – ścieżką kariery jest nie tylko awans w górę, ale również poziome przemieszczanie się pomiędzy różnymi rolami lub działami, o czym być może czasem zapominamy. Ścieżki kariery uzależnione są od określonych obowiązków, a także kluczowych umiejętności na danym stanowisku pracy.
Aktywna polityka kadrowa wymaga niewątpliwie wzmocnienia pionu HR oraz systemowej analizy i oceny pracy na poszczególnych stanowiskach według ustalonych kryteriów. Jest to proces wieloetapowy, w którego planowaniu i wdrożeniu kluczowa jest dla mnie rola przełożonych, kierowników, którzy najlepiej znają zespoły oraz identyfikują, który z pracowników wyróżnia się swoją pracą i zaangażowaniem.
Proces zaznajamiania nowego pracownika z kulturą organizacyjną oraz nowym środowiskiem pracy wymaga rzeczywiście ujednolicenia i to się już toczy m.in. w ramach certyfikacji HR Excellence in Research. Tożsame standardy powinny objąć także pozostałe grupy GUMed, tak by pracownik nie tylko czuł, że otrzymuje właściwe wsparcie, ale także z łatwością mógł realizować powierzone mu zadania.
Niezwykle istotna jest rola efektywnej komunikacji i opracowanie chociażby pakietów powitalnych oraz przewodnika/informatora o Uczelni, jej wartościach, strukturze i celach. Standardy procedury onboardingowej należy wypracować we współpracy nie tylko z działem HR, ale także bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kierownikami jednostek.
Na przestrzeni ostatnich lat struktura organizacyjna naszej Uczelni istotnie się zmieniła, tak by dostosować się do potrzeb i wymogów rzeczywistości. Dzięki realizacji założeń programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” powstały nowe jednostki realizujące istotne zadania wsparcia. Celem realizacji nowych działań prorozwojowych w Gdańskim Uniwersytecie Medycznych powołano ośrodki doskonałości naukowej i struktury wspierające aktywność badawczą, które – w mojej opinii – powinny mieć zapewnione funkcjonowanie niezależnie od przyszłości ministerialnego programu IDUB.
Chciałabym, aby naukowcy naszej Uczelni w coraz większym stopniu aplikowali o granty z programu Horyzont oraz innych programów międzynarodowych, co wymaga odpowiedniego wsparcia administracyjnego, szkoleń oraz ewentualnej rozbudowy bądź optymalizacji pracy odpowiednich działów.
Rolą rektora, jak każdego pracodawcy jest stworzenie optymalnych warunków do pracy i zapewnienie odpowiednich narzędzi, możliwie najbardziej nowoczesnych. Zgadzam się z tym, że nie można szukać oszczędności w kluczowych obszarach, związanych np. z bezpieczeństwem i efektywnością pracy. Ponadto w dobie rewolucji technologicznej, powinniśmy nadążać za zmianami w tym obszarze, gdyż dotychczasowe metody i narzędzia pracy mogą okazać się nieefektywne i niewystarczające.
Dostrzegam potrzebę szukania i aktywnego pozyskiwania dodatkowych źródeł finansowania, poza ministerialną subwencją, w tym powołania Fundacji Rozwoju GUMed oraz – wzorem światowych uczelni – zarządzania kapitałem żelaznym, pozwalającym na realizację strategicznych celów prorozwojowych.